Opdrachten

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV) UX Designer

UX Designer

Info

Functie

UX Designer

Locatie

Utrecht

Uren per week

8 uren per week

Looptijd

31.05.2024 - 30.12.2024

Opdrachtnummer

158698

Sluitingsdatum

date-icon15.05.2024 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken


Opdrachtbeschrijving
Slachtofferhulp Nederland zoekt een tijdelijke UX’er t.b.v. optimalisatie voor het digitale strafrecht platform MijnSlachtofferzaak.nl (MSz)
MijnSlachtofferzaak is een samenwerking tussen het Openbaar Ministerie (OM), politie, Slachtofferhulp Nederland (SHN), Centraal Justitieel
Incassobureau (CJIB) en het Schadefonds Geweldsmisdrijven (SGM.) (zogenaamde ketenpartners).
Hoe help jij de slachtoffers verder?
MijnSlachtofferzaak (MSZ) is een platform voor burgers die slachtoffer zijn geworden van een misdrijf. Verschillende organisaties werken samen
om elke zaak te behandelen. De berichten van de verschillende partijen ontvangt men via e-mail en post. Vanuit MSz is het mogelijk om in te
loggen in ieders tijdlijn (via DigiD) om deze berichten in één overzicht te bekijken. Er wordt sinds 2019 aan het platform gewerkt. Het platform
staat sinds februari 2020 live.
Alle partners van het platform MSz hebben hun taken en verantwoordelijkheden om dit platform continu te optimaliseren en verbeteren.
Wat ga je doen?
Een van de optimalisatie projecten die dit jaar op de planning staan zijn voortgekomen uit een extern behoefte onderzoek 2023. Uit dit onderzoek
zijn 5 optimalisatie onderwerpen gekomen die dit jaar geïmplementeerd moeten worden:
1. De verwijzing naar de diverse organisaties op Mijn Slachtofferzaak (MSz) verbeteren
2. Afstemming van jargon
3. Overzicht-dashboard met de klantreis centraal ontwikkelen
4. Verwachtingsmanagement voor het slachtoffer verbeteren
5. Koppelen van ketenpartners aan de gebruiker op basis van context
SHN neemt het voortouw om de verschillende optimalisatie onderwerpen in 2024 te implementeren. Deze UX’er en een contentmanager gaan zich
bezig houden met het verbeteren van content op het platform MSz en de vormgeving/gebruikerservaring hiervan. Dit alles zal samen met een
projectleider vanuit SHN coördineert worden. De projectleider zal o.a. de eerste schakel zijn met alle ketenpartners, waarin sommige
aanpassingen verder mee afgestemd worden.
Je werkt vanuit het landelijke kantoor van Slachtofferhulp Nederland. Samen met de projectleider en de contentmanager op dit project. Naast
deze collega’s werk je ook samen met communicatie experts van de andere ketenpartners van MSz. ( Politie, CJIB, SGM en OM)
Dit kan vanuit zowel het landelijk kantoor in Utrecht als vanuit huis.


Organisatorische context en cultuur

Over Slachtofferhulp Nederland
Elk slachtoffer van een misdrijf, verkeersongeval of calamiteit verdient de beste hulp. Jaarlijks helpt Slachtofferhulp Nederland honderdduizenden
slachtoffers om hun leven weer op te pakken na een ingrijpende gebeurtenis. Wij bieden gratis emotionele, praktische en juridische hulp. We begeleiden in
het strafproces en helpen bij het aanvragen van schadevergoeding. Slachtofferhulp Nederland heeft 25 locaties verspreid door het hele land. Het landelijk
kantoor is gesitueerd in Utrecht. Er werken bij ons zo’n 480 betaalde medewerkers, 100 stagiaires en 870 onbetaalde medewerkers (vrijwilligers).
Slachtofferhulp Nederland is een onafhankelijke stichting en wordt voornamelijk gefinancierd door het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Daarnaast
ontvangen wij financiële steun van gemeentes en particulieren. ICT-diensten worden met name ingehuurd door de afdelingen Innovatie en
Informatievoorziening.




Eisen
Opleiding, Certificaten, Kennisniveau


Master- of bachelordeploma CMD/Interaction design



Werk- en denkniveau
Kennis van en ervaring met het uitvoeren van gebruikersanalyse en onderzoek voor websites a.d.h.v.
meegezonden portfolio

Kennis van en ervaring met het maken van prototypes voor websites a.d.v. meegezonden portfolio

Ervaring in visual design voor websites a.d.v. meegezonden portfolio

Wensen: 

· Communicatief vaardig, kan binnen verschillende teams functioneren
· Kortcyclisch (Agile) kunnen denken en werken (in ervaring)

· Azure Devops    
· UX tools als Adobe/Sketch/Figma    
· Kennis van basis HTML/CSS    
· Agile samenwerken in scrumteams

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV)

Rolomschrijving en taakafspraken


Opdrachtbeschrijving
Slachtofferhulp Nederland zoekt een tijdelijke UX’er t.b.v. optimalisatie voor het digitale strafrecht platform MijnSlachtofferzaak.nl (MSz)
MijnSlachtofferzaak is een samenwerking tussen het Openbaar Ministerie (OM), politie, Slachtofferhulp Nederland (SHN), Centraal Justitieel
Incassobureau (CJIB) en het Schadefonds Geweldsmisdrijven (SGM.) (zogenaamde ketenpartners).
Hoe help jij de slachtoffers verder?
MijnSlachtofferzaak (MSZ) is een platform voor burgers die slachtoffer zijn geworden van een misdrijf. Verschillende organisaties werken samen
om elke zaak te behandelen. De berichten van de verschillende partijen ontvangt men via e-mail en post. Vanuit MSz is het mogelijk om in te
loggen in ieders tijdlijn (via DigiD) om deze berichten in één overzicht te bekijken. Er wordt sinds 2019 aan het platform gewerkt. Het platform
staat sinds februari 2020 live.
Alle partners van het platform MSz hebben hun taken en verantwoordelijkheden om dit platform continu te optimaliseren en verbeteren.
Wat ga je doen?
Een van de optimalisatie projecten die dit jaar op de planning staan zijn voortgekomen uit een extern behoefte onderzoek 2023. Uit dit onderzoek
zijn 5 optimalisatie onderwerpen gekomen die dit jaar geïmplementeerd moeten worden:
1. De verwijzing naar de diverse organisaties op Mijn Slachtofferzaak (MSz) verbeteren
2. Afstemming van jargon
3. Overzicht-dashboard met de klantreis centraal ontwikkelen
4. Verwachtingsmanagement voor het slachtoffer verbeteren
5. Koppelen van ketenpartners aan de gebruiker op basis van context
SHN neemt het voortouw om de verschillende optimalisatie onderwerpen in 2024 te implementeren. Deze UX’er en een contentmanager gaan zich
bezig houden met het verbeteren van content op het platform MSz en de vormgeving/gebruikerservaring hiervan. Dit alles zal samen met een
projectleider vanuit SHN coördineert worden. De projectleider zal o.a. de eerste schakel zijn met alle ketenpartners, waarin sommige
aanpassingen verder mee afgestemd worden.
Je werkt vanuit het landelijke kantoor van Slachtofferhulp Nederland. Samen met de projectleider en de contentmanager op dit project. Naast
deze collega’s werk je ook samen met communicatie experts van de andere ketenpartners van MSz. ( Politie, CJIB, SGM en OM)
Dit kan vanuit zowel het landelijk kantoor in Utrecht als vanuit huis.


Organisatorische context en cultuur

Over Slachtofferhulp Nederland
Elk slachtoffer van een misdrijf, verkeersongeval of calamiteit verdient de beste hulp. Jaarlijks helpt Slachtofferhulp Nederland honderdduizenden
slachtoffers om hun leven weer op te pakken na een ingrijpende gebeurtenis. Wij bieden gratis emotionele, praktische en juridische hulp. We begeleiden in
het strafproces en helpen bij het aanvragen van schadevergoeding. Slachtofferhulp Nederland heeft 25 locaties verspreid door het hele land. Het landelijk
kantoor is gesitueerd in Utrecht. Er werken bij ons zo’n 480 betaalde medewerkers, 100 stagiaires en 870 onbetaalde medewerkers (vrijwilligers).
Slachtofferhulp Nederland is een onafhankelijke stichting en wordt voornamelijk gefinancierd door het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Daarnaast
ontvangen wij financiële steun van gemeentes en particulieren. ICT-diensten worden met name ingehuurd door de afdelingen Innovatie en
Informatievoorziening.




Eisen
Opleiding, Certificaten, Kennisniveau


Master- of bachelordeploma CMD/Interaction design



Werk- en denkniveau
Kennis van en ervaring met het uitvoeren van gebruikersanalyse en onderzoek voor websites a.d.h.v.
meegezonden portfolio

Kennis van en ervaring met het maken van prototypes voor websites a.d.v. meegezonden portfolio

Ervaring in visual design voor websites a.d.v. meegezonden portfolio

Wensen: 

· Communicatief vaardig, kan binnen verschillende teams functioneren
· Kortcyclisch (Agile) kunnen denken en werken (in ervaring)

· Azure Devops    
· UX tools als Adobe/Sketch/Figma    
· Kennis van basis HTML/CSS    
· Agile samenwerken in scrumteams

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Dennis Vesters

HeadFirst

+31 6 42 18 86 39

Dennis.vesters@headfirst.nl

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.