Opdrachten

Waterschap Drents Overijsselse Delta Medior Communicatie adviseur

Medior Communicatie adviseur

Info

Functie

Medior Communicatie adviseur

Locatie

Zwolle

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

24.03.2024 - 30.08.2024

Opdrachtnummer

154805

Sluitingsdatum

date-icon04.03.2024 clock-icon11:45
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Ben jij als ervaren en energieke communicatieadviseur op zoek naar een tijdelijke uitdagende opdracht binnen organisatie wat er echt toe doet en een groot maatschappelijk belang kent? Bekijk dan deze opdracht eens bij ons waterschap Drents Overijsselse Delta:

Ervaren (medior) Communicatieadviseur
(32 uur, maart t/m aug, kans op verlenging daarna)


Over de opdrachtgever
Werken bij Waterschap Drents Overijsselse Delta is werken bij een organisatie die wonen, werken en natuur verbindt met water. Wij zijn een ambitieuze organisatie en willen de zorg voor veilig, schoon en voldoende water van de hoogste kwaliteit bieden. Ons werkgebied is divers en boeiend en strekt zich van Assen tot Deventer. Wij werken met ruim 600 medewerkers in een dynamische werkomgeving aan maatschappelijk relevante opgaven.

Over de afdeling
De afdeling Bestuur & Organisatie is gericht op een effectieve, efficiënte en klantgerichte dienstverlening, waarbij de externe en interne klant centraal staat. Medewerkers van de afdeling Bestuur & Organisatie zijn dienstverlenend, omgevingssensitief en communicatief. Ze werken op proactieve en flexibele wijze mee aan een optimale inrichting van het dienstverleningsproces.

Over het team
Binnen de afdeling valt ook het cluster Communicatie. Dit cluster bestaat uit 13 communicatieprofessionals. Je komt terecht in een professioneel en gezellig communicatieteam, waarin collega’s elkaar aanvullen, versterken, soms uitdagen en altijd steunen. Persoonlijke ontwikkeling is een groot goed en juichen doen we graag bij kleine én grote successen. We vinden verbinding met de organisatie én de omgeving erg belangrijk en dat doen we veelal door actief te luisteren. En we werken aan resultaat vanuit een duidelijke taak- en rolverdeling, strategie, meerjarenplanning en jaarplan. Met lol en lef!

Over de opdracht
Als tijdelijke (medior) communicatieadviseur krijg je verschillende afgebakende opdrachten uit de volle portefeuilles van de twee senior communicatieadviseurs. Denk hierbij aan het maken van communicatiestrategieën en communicatieplannen, het begeleiden van de uitvoering van deze plannen en het schrijven van teksten en adviserende memo’s om bedrijfsprocesessen en collega’s verder te helpen. Je kunt goed een strategie bedenken en vertalen in een concrete (tactische en operationele) aanpak. Je hangt regelmatig boven de materie, herkent eventuele bestuurlijke gevoeligheden, signaleert knelpunten en stuurt bij waar nodig. Bij alles wat je doet heb je de communicatiestrategie en de ontwikkelingen van WDODelta in je achterhoofd.
In deze functie ben je gekoppeld aan de twee senior communicatieadviseurs. Je ondersteunt en inspireert hen met jouw ervaring en aanpak. Zij zorgen voor heldere opdrachten en houden je op de hoogte van de ontwikkelingen in de portefeuilles. Uitvoerende werkzaamheden stem je goed af met de redactie en andere specialisten in het cluster Communicatie.

Wat breng je mee?
•    Je hebt HBO werk- en denkniveau, met in je achterzak een relevante HBO opleiding Communicatie of soortgelijk;
•    Je bent een door de wol geverfde, stevige en allround communicatieadviseur, bij voorkeur ervaring bij soortgelijke overheidsorganisaties

Welke competenties zijn belangrijk in de rol?
•    Nieuwsgierig
•    Assertief
•    Bestuurlijk sensitief
•    Aanpakker en doorpakker

Sollicitatiegesprekken zullen plaats vinden op woensdag 20 maart in de ochtend.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Waterschap Drents Overijsselse Delta

Rolomschrijving en taakafspraken

Ben jij als ervaren en energieke communicatieadviseur op zoek naar een tijdelijke uitdagende opdracht binnen organisatie wat er echt toe doet en een groot maatschappelijk belang kent? Bekijk dan deze opdracht eens bij ons waterschap Drents Overijsselse Delta:

Ervaren (medior) Communicatieadviseur
(32 uur, maart t/m aug, kans op verlenging daarna)


Over de opdrachtgever
Werken bij Waterschap Drents Overijsselse Delta is werken bij een organisatie die wonen, werken en natuur verbindt met water. Wij zijn een ambitieuze organisatie en willen de zorg voor veilig, schoon en voldoende water van de hoogste kwaliteit bieden. Ons werkgebied is divers en boeiend en strekt zich van Assen tot Deventer. Wij werken met ruim 600 medewerkers in een dynamische werkomgeving aan maatschappelijk relevante opgaven.

Over de afdeling
De afdeling Bestuur & Organisatie is gericht op een effectieve, efficiënte en klantgerichte dienstverlening, waarbij de externe en interne klant centraal staat. Medewerkers van de afdeling Bestuur & Organisatie zijn dienstverlenend, omgevingssensitief en communicatief. Ze werken op proactieve en flexibele wijze mee aan een optimale inrichting van het dienstverleningsproces.

Over het team
Binnen de afdeling valt ook het cluster Communicatie. Dit cluster bestaat uit 13 communicatieprofessionals. Je komt terecht in een professioneel en gezellig communicatieteam, waarin collega’s elkaar aanvullen, versterken, soms uitdagen en altijd steunen. Persoonlijke ontwikkeling is een groot goed en juichen doen we graag bij kleine én grote successen. We vinden verbinding met de organisatie én de omgeving erg belangrijk en dat doen we veelal door actief te luisteren. En we werken aan resultaat vanuit een duidelijke taak- en rolverdeling, strategie, meerjarenplanning en jaarplan. Met lol en lef!

Over de opdracht
Als tijdelijke (medior) communicatieadviseur krijg je verschillende afgebakende opdrachten uit de volle portefeuilles van de twee senior communicatieadviseurs. Denk hierbij aan het maken van communicatiestrategieën en communicatieplannen, het begeleiden van de uitvoering van deze plannen en het schrijven van teksten en adviserende memo’s om bedrijfsprocesessen en collega’s verder te helpen. Je kunt goed een strategie bedenken en vertalen in een concrete (tactische en operationele) aanpak. Je hangt regelmatig boven de materie, herkent eventuele bestuurlijke gevoeligheden, signaleert knelpunten en stuurt bij waar nodig. Bij alles wat je doet heb je de communicatiestrategie en de ontwikkelingen van WDODelta in je achterhoofd.
In deze functie ben je gekoppeld aan de twee senior communicatieadviseurs. Je ondersteunt en inspireert hen met jouw ervaring en aanpak. Zij zorgen voor heldere opdrachten en houden je op de hoogte van de ontwikkelingen in de portefeuilles. Uitvoerende werkzaamheden stem je goed af met de redactie en andere specialisten in het cluster Communicatie.

Wat breng je mee?
•    Je hebt HBO werk- en denkniveau, met in je achterzak een relevante HBO opleiding Communicatie of soortgelijk;
•    Je bent een door de wol geverfde, stevige en allround communicatieadviseur, bij voorkeur ervaring bij soortgelijke overheidsorganisaties

Welke competenties zijn belangrijk in de rol?
•    Nieuwsgierig
•    Assertief
•    Bestuurlijk sensitief
•    Aanpakker en doorpakker

Sollicitatiegesprekken zullen plaats vinden op woensdag 20 maart in de ochtend.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Jade Vos

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.