The Fuzzy Firm

The Fuzzy Firm

Een toonbeeld van de open organisatie, zonder vaste vorm en omvang, als essentieel onderdeel van de innovatieve netwerkeconomie van de toekomst.

TheFuzzyFirm

Onze ondernemingen veranderen in sneltreinvaart door globalisatie en technologische ontwikkelingen. De onderneming van de 21ste eeuw zal fundamenteel anders zijn. Waar in de 20ste eeuw arbeid, kapitaal, productie en efficiëntie centraal stonden, staan in de 21ste eeuw kennis, netwerken, innovatie en ondernemerschap centraal.

In het boek The Fuzzy Firm wordt de transformatie van de ouderwetse lijnorganisatie naar fluïde netwerk in detail beschreven. Niets blijft hetzelfde in deze transformatie. De projectorganisatie wordt de norm. Grote bedrijven vallen uiteen in innovatieve clusters van specialisten en generalisten en nieuwe arbeidsrelaties ontstaan waarin innovatiekracht belangrijker is dan organisatieloyaliteit. In dit transformatieproces wordt de grens van de organisatie steeds waziger; de Fuzzy Firm is geboren.

The Fuzzy Firm geeft een grondig top-down analyse van kennisorganisaties gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten. Het is daarom een must-read voor iedereen die benieuwd is hoe de organisatie van morgen eruit ziet.

De Fuzzy Firm door Arjan van den Born

Over de auteur
Prof. Dr. Arjan van den Born heeft veel ervaring met grote reorganisaties, ondermeer bij PWC en IBM. Sinds 2006 is hij zelfstandig ondernemend organisatieadviseur. Hij is gepromoveerd op zelfstandig ondernemers en is op dit moment verbonden aan de Universiteit van Tilburg. Hij doet op veel gebieden onderzoek naar deze sterk groeiende groep in Nederland. Dit leidde tot het boek ‘The Fuzzy Firm’.

Annemieke Roobeek over The Fuzzy Firm

Prof. dr. Annemieke Roobeek, Professor aan Nyenrode Business Universiteit en o.a. lid van de Raad van Bestuur bij KLM, geeft haar visie op het bedrijf van de toekomst. Ze voorziet een snelle ontwikkeling naar grote netwerkorganisaties en teams van flexibele professionals. Er wordt met name een beroep gedaan op een gedachteverandering bij het zittende management.

Recensies
Yolanda van Heese: ‘In ‘The Fuzzy Firm’ legt Arjan van den Born op een heldere manier uit hoe organisaties zich zullen ontwikkelen. Een aanrader voor iedere leidinggevende die zich daarop wil voorbereiden.’

Richard van der Lee: ‘Leesadvies: Interessant boek voor een ieder die de durf heeft vooruit te denken en niet wil blijven hangen in de ingeslepen denk- en gedragspatronen, wanneer het gaat over de ontwikkeling van de mens, leiderschap en organisatievormen!’

Koop het boek
The Fuzzy Firm is online te bestellen. Koop de Nederlandse versie op Managementboek.nl en de Engelse versie op Amazon.com.

Bart van der Geest, manager marketing & communicatie

Bart van der Geest (1988) is sinds 2010 actief voor HeadFirst. In dat jaar rondde hij zijn HBO-opleiding Management, Economie & Recht, met specialisatie in Marketing, af. Na diverse functies vervuld te hebben binnen onze organisatie, werd hij in 2015 manager marketing & communicatie. Van hieruit is Van der Geest verantwoordelijk voor alle intern- en externe communicatie, PR en marketing-activiteiten van HeadFirst.