Wie is… Marieke Laagland

Wie is… Marieke Laagland

Wie ben jij?

Hi! Ik ben Marieke Laagland uit Arnhem. Op 14 mei vier ik dat ik vierenveertig word en ben daar superblij mee. Ik vier het leven namelijk graag, het liefst met familie en vrienden. Samen sporten, eten, drinken, dansen, kletsen en feesten, ik hou ervan!

Mijn carrière verliep best bijzonder. Na mijn studie Toerisme ben ik als reserveringsmedewerker en PA van de manager bij een touroperator werkzaam geweest. Ik stapte vervolgens over op een facilitair dienstverlener waar ik management assistent werd. Daarna groeide ik door als directiesecretaresse bij een financieel dienstverlener. Toen met name het notuleren en agendabeheer mij niet meer uitdaagde, startte ik met evenementenorganisatie – wat ik ook veel voor mijn toenmalige commercieel directeur deed – op een marketingafdeling en heb mezelf toen omgeschoold. De beste beslissing ooit, want het marketing & communicatievak is gewoon het leukste dat er is!

Wat zijn jouw werkzaamheden binnen HeadFirst Group?

Als Marketing & Communicatie professional ben ik vorig jaar op 1 juli bij Myler begonnen. Inmiddels ben ik werkzaam voor HeadFirst Group, waar Myler sinds oktober 2018 onderdeel van is. Met content en evenementen richt ik mij vooral op Zelfstandig Professionals. Zo organiseer ik onder andere de maandelijkse HeadsUp kennisessies in de Jaarbeurs Utrecht, help ik het Global Sourcing team met het promoten van deze bijzondere dienstverlening, denk ik mee met online en offline campagnes en zorg ik voor toffe videocontent. Als lid van het ‘interne communicatie’ projectteam denk ik mee over de inhoud van de interne nieuwsbrief en organiseer ik samen met collega’s diverse personeelsbijeenkomsten.

Waarom is het leuk om voor deze organisatie te werken?

Ik vind het heel erg gaaf dat we vanwege onze diverse doelgroepen zowel b2b als b2c marketingactiviteiten kunnen organiseren. Daarnaast zie ik binnen de groep veel mogelijkheden op het gebied van de customer experience van onder andere professionals en optimalisatie daarvan, omdat we best practices kunnen gaan combineren. Verder zitten we door de overname in een bijzondere tijd die ik heel interessant vind. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt en vind het boeiend om te zien hoe verschillende groepen mensen met elkaar (gaan) samenwerken. Persoonlijk hou ik van verandering, dat is aan mijn loopbaan wel te zien denk ik. Daarnaast leer ik nu ook veel op dit interne communicatiegebied.

Natasja Spooren, medewerker marketing & communicatie

Natasja Spooren (1990) is sinds 2018 werkzaam bij HeadFirst. In 2011 nam zij haar hbo-diploma in ontvangst, waarna zij bij diverse organisaties een marketing & communicatie functie bekleedde. Als medewerker marketing en communicatie houdt zij zich bezig met alle facetten van externe communicatie en PR.