Opdrachten
Info
Functie
adviseur informatiebeheer (detachering)Locatie
AmsterdamUren per week
36 uren per weekLooptijd
14.03.2025 - 14.09.2025Opdrachtnummer
229645Sluitingsdatum
Opdracht: adviseur informatiebeheer (detachering):
Situatie beschrijving:
De samenleving en de financiële sector digitaliseren in een rap tempo. Tegelijkertijd wordt ieder jaar nieuwe regelgeving geïntroduceerd waar de AFM op moet gaan toezien. De AFM moet wendbaar zijn om al deze veranderingen op te kunnen vangen of op te kunnen anticiperen.
De AFM zet stappen in het creëren van een meer volwassen interne IT-regie organisatie. De eerste stappen om deze groei te bewerkstelligen, zijn gezet. In 2022 is de nieuwe AFM IT-strategie 2023-2026 opgesteld, die richting geeft aan de ontwikkeling die gemaakt moet worden. Deze bestaat uit een aantal programma’s, die zich richten op het vergroten van het absorptievermogen en het verandervermogen van de regieorganisatie.
Momenteel maken we als AFM een beweging naar de Cloud. Hiervoor zal het DMS systeem van de AFM naar de cloud bewegen, middels een migratie van Sharepoint OnPrem naar de Cloud. Buiten de technische migratie, is er sprake van een andere werkwijze en het opschonen van de informatie. Voor deze migratie zijn wij op zoek naar een adviseur Informatiebeheer, die ondersteuning gaat leveren aan de realisatie. De opdracht kent een looptijd van zes maanden, met een optie tot zes maanden verlenging.
Opdracht
De AFM is op zoek naar een Adviseur Informatiebeheer die aan de slag gaat met de volgende activiteiten:
• Het vertalen van beleid naar de operationele uitvoering die vertaald kunnen worden naar systemen en processen, en indien dit niet mogelijk is een terugkoppeling naar de beleidsmaker om hierover af te stemmen
• Het adviseren en ondersteunen van de ontwikkeling en implementatie van een gestandaardiseerd metadata framework.
• Is verantwoordelijk voor een geïmplementeerd opleidingsplan informatievoorziening.
• Is verantwoordelijk voor een geïmplementeerd classificatiesystemen voor verschillende document- en informatiecategorieën.
• Adviseert over het duurzaam beheren en borgen van de naleving van wettelijke normen door ingebouwde functionaliteiten zoals metadata, bewaartermijnen en toegangsbeheer in systemen en implementeert deze verbeteringen.
• Adviseert ontwikkelteams bij het effectief toepassen van best practices voor informatiebeheer en compliance en implementeert deze.
• Adviseert over en stimuleert verbeteringen in de vindbaarheid en toegankelijkheid van documenten door onder andere gestructureerde en consistente toepassing van metadata.
• Levert ondersteuning bij het testen van de implementatie.
• Begeleiden van data-eigenaren bij het opschonen van de informatie conform de richtlijnen van de Archiefwet.
• Het opstellen van een business case ten behoeve van het outsourcen van post en fysieke archivering.
Criteria
• Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van informatiebeheer
• Minimaal een afgeronde hbo-opleiding (bij Informatiekunde of vergelijkbare relevante studierichting)
• In bezit van relevante certificeringen als Certified Information Processional, Information Governance Professional of Certified Records Manager is een pre
• Aantoonbare kennis van de relevante wet- en regelgeving zoals de Archiefwet, AVG en Woo0
• Ervaring met de inrichting van Sharepoint Online en met tools als Purview, Teams en ShareGate
• Sterke communicatieve vaardigheden om stakeholders in de organisatie mee te nemen
• Resultaatgericht en in staat om problemen op te lossen
• Een sterk analytisch vermogen om daarmee een onderbouwd advies te kunnen geven
Ko criteria:
Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van informatiebeheer
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding (bijv Informatiekunde of vergelijkbare relevante studierichting)
Autoriteit Financiele Markten (AFM)
Opdracht: adviseur informatiebeheer (detachering):
Situatie beschrijving:
De samenleving en de financiële sector digitaliseren in een rap tempo. Tegelijkertijd wordt ieder jaar nieuwe regelgeving geïntroduceerd waar de AFM op moet gaan toezien. De AFM moet wendbaar zijn om al deze veranderingen op te kunnen vangen of op te kunnen anticiperen.
De AFM zet stappen in het creëren van een meer volwassen interne IT-regie organisatie. De eerste stappen om deze groei te bewerkstelligen, zijn gezet. In 2022 is de nieuwe AFM IT-strategie 2023-2026 opgesteld, die richting geeft aan de ontwikkeling die gemaakt moet worden. Deze bestaat uit een aantal programma’s, die zich richten op het vergroten van het absorptievermogen en het verandervermogen van de regieorganisatie.
Momenteel maken we als AFM een beweging naar de Cloud. Hiervoor zal het DMS systeem van de AFM naar de cloud bewegen, middels een migratie van Sharepoint OnPrem naar de Cloud. Buiten de technische migratie, is er sprake van een andere werkwijze en het opschonen van de informatie. Voor deze migratie zijn wij op zoek naar een adviseur Informatiebeheer, die ondersteuning gaat leveren aan de realisatie. De opdracht kent een looptijd van zes maanden, met een optie tot zes maanden verlenging.
Opdracht
De AFM is op zoek naar een Adviseur Informatiebeheer die aan de slag gaat met de volgende activiteiten:
• Het vertalen van beleid naar de operationele uitvoering die vertaald kunnen worden naar systemen en processen, en indien dit niet mogelijk is een terugkoppeling naar de beleidsmaker om hierover af te stemmen
• Het adviseren en ondersteunen van de ontwikkeling en implementatie van een gestandaardiseerd metadata framework.
• Is verantwoordelijk voor een geïmplementeerd opleidingsplan informatievoorziening.
• Is verantwoordelijk voor een geïmplementeerd classificatiesystemen voor verschillende document- en informatiecategorieën.
• Adviseert over het duurzaam beheren en borgen van de naleving van wettelijke normen door ingebouwde functionaliteiten zoals metadata, bewaartermijnen en toegangsbeheer in systemen en implementeert deze verbeteringen.
• Adviseert ontwikkelteams bij het effectief toepassen van best practices voor informatiebeheer en compliance en implementeert deze.
• Adviseert over en stimuleert verbeteringen in de vindbaarheid en toegankelijkheid van documenten door onder andere gestructureerde en consistente toepassing van metadata.
• Levert ondersteuning bij het testen van de implementatie.
• Begeleiden van data-eigenaren bij het opschonen van de informatie conform de richtlijnen van de Archiefwet.
• Het opstellen van een business case ten behoeve van het outsourcen van post en fysieke archivering.
Criteria
• Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van informatiebeheer
• Minimaal een afgeronde hbo-opleiding (bij Informatiekunde of vergelijkbare relevante studierichting)
• In bezit van relevante certificeringen als Certified Information Processional, Information Governance Professional of Certified Records Manager is een pre
• Aantoonbare kennis van de relevante wet- en regelgeving zoals de Archiefwet, AVG en Woo0
• Ervaring met de inrichting van Sharepoint Online en met tools als Purview, Teams en ShareGate
• Sterke communicatieve vaardigheden om stakeholders in de organisatie mee te nemen
• Resultaatgericht en in staat om problemen op te lossen
• Een sterk analytisch vermogen om daarmee een onderbouwd advies te kunnen geven
Ko criteria:
Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van informatiebeheer
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding (bijv Informatiekunde of vergelijkbare relevante studierichting)
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.